Германската модна къща Hugo Boss разширява производствения капацитет по-близо до базата си в Европа, за да намали зависимостта си от Югоизточна Азия в момент, когато глобалните вериги на доставки са под силен натиск.
Главният изпълнителен директор Даниел Гридер, който се стреми да удвои продажбите до 4 млрд. евро годишно до 2025 г., коментира пред Financial Times, че прекъсванията на веригата на доставки създават „невероятни предизвикателства“ за Hugo Boss и конкурентите на компанията, недостиг на стока, закъснения и по-високи разходи за доставка.
Компанията разширява фабриката си в Измир, Турция, в отговор на ситуацията, посочва Гридер. Той добавя, че там ще бъдат наети още почти 1000 работници, т.е. персоналът ще бъде увеличен с една трета. Производителят на облекло ще инвестира и в машини и оборудване на обекта.
Даниел Гридер обещава да сложи край на годините на „хибернация“ на компанията, която, когато беше собственост на британската частна инвестиционна компания Permira, не успя да се наложи в луксозния сегмент.
Гридер коментира пред медията, че ще разшири продуктовото портфолио на марката и ще предложи повече ежедневни облекла и облекла за свободното време в допълнение към водещата гама от бизнес дрехи. Той е планирал инвестиции в магазини за 500 млн. евро през следващите пет години и планира да увеличи маркетинговия бюджет със 100 млн. евро годишно до 2025 г.
Фабриката в Измир, която работи от 1999 г., вече е най-големият производствен обект на Hugo Boss и традиционно се използва главно за производство на официални облекла. През миналата година фабриката беше преоборудвана и сега там се произвеждат още фланелки, дамско облекло и други облекла.
Компанията има и обекти в Германия, Полша и Италия, които заедно с Турция представляват около 20% от производството на облекла. Други 30 процента от облеклата на бранда а се доставят от доставчици близо до Европа. Hugo Boss казва, че този дял ще нарасне допълнително през следващите години.
Голяма част от индустрията разчита в голяма степен на производството в Югоизточна Азия, където разходите за труд са много по-ниски.
Гридер е ветеран в модната индустрия, който беше уловен от конкурентната модна марка Tommy Hilfiger. „Нашата бъдеща стратегия е да произвеждаме още повече облекла в близост до пазарите, където ще се продават“, посочва той.
Компанията също така обмисля преместване на част от производството си в „градски фабрики“ в западните страни и през първото тримесечие на 2022 г. ще започне да изпробва окончателното производство на дънки и деним в малка фабрика в Лос Анджелис.
През третото тримесечие на 2021 г. Hugo Boss увеличи продажбите си на годишна база с 40%. Приходите нарастват със 7% в сравнение с третото тримесечие на 2019 г., преди пандемията.
Миналата година продажбите паднаха с 31% до 1,95 млрд. евро, а компанията отчете нетна загуба от 219 млн. евро.
Гридер коментира, че търсенето на официално облекло, което беше силно засегнато от блокирането и огромното увеличение на работата от вкъщи, се е възстановило по-рязко от очакваното. Основен двигател е задържаното търсене заради отложените сватби и други официални събития.
Според Гридер компанията се е опасявала, че продажбите на официални облекла, като традиционните костюми, ще паднат с 50 процента. „Това не се случи и ние наистина се радваме за това“, казва той.